Seminar “Mali biznis projekti” za tinejdžere

VijestiNema komentara

U subotu, 05.11.2016. u multiemdijalnoj sali CLPU-a održan je seminar “Mali biznis projekti” za tinejdžere, korisnike socijalnog programa Human Appeal Internatonal. Korisnici seminara su imali priliku da prvo prođu kroz teoretsko znanje, te isto uvježbaju kroz tri radionice. Interaktivni pristup navedenoj temi  je bio prisutan i tokom izlaganja gost-predavača, koji je ohrabrio mlade da krenu u mali biznis.  

Seminar je vodila trenerica CLPU-a, Dalila Selimović Karalić uz učešće gost-predavača Adnan Ferića. Adnan je potvrdio svojom životnom pričom kako je moguće ostvariti dobitnu kombinaciju posla koji zaista volite, bez obzira na stečeno zvanje.

Seminar je započet radinicom, tj. navođenjem svog posla iz snova, koji bismo žarko željeli raditi. Druga radionica je podrazumijevala izbor jednog od deset poslova koje znamo raditi. U toj radionici se ukazalo na značaj volontiranja za mlade, navodeći neke koristi od volontiranja, kao što su:

– volontiranje donosi zaradu;

– zarada kao alat za uspjeh dolazi u raznim oblicima (u novcu, stečenom iskustvu,  novoj vještini, formalnom i neformalnom obrazovanju);

– stičemo nova prijateljstva, te poslovna poznanstva i preporuke za zaposlenje;

– razvijamo samopouzdanje i vjeru u sebe,

– učimo šta znači raditi bez straha od poslodavca i rokova, koristeći svoj maksimalan potencijal (budimo interni pogon, gdje je samo obavljanje zadatka nagrada što daje vrhunski rezultat u odnosu kad smo plaćeni, gdje motivacija i interesovanje pada).

 

Dodatno je objašnjen koncept odbijenice, kroz primjer jevrejskog stručnjaka za reklame, autora i direktora poslovnice u New Yourku (Gideon Amichay). Svojom upornošću je došao do tadašnjeg direktora, razgovarajući sa njim, kako on to kaže, kroz svoje “odbijenice”.

Za primjer uspješnih stranih i domaćih ljudi navedeni su još i Jack Ma, Tony Robbins, Edin Hasanović i Adnan Ferić.

Izdvajamo:

  1. Jack Ma, današnji multibilioner i vlasnik Alibaba e-trade. Kao mlad vodio je turiste u obilazak Kine, a za uzvrat bi zaradio džeparac i (naučio) engleski jezik. Čovjek je više puta bio odbijen za studij i posao, jer se nije uklapao u “traženu” šemu (nedovoljno lijep, premršav, prenizak, ostalo). Danas vodi svoj biznis i prenosi iskustvo mladima. Obrađen je njegov koncept na temu žalbi i traženja krivca.
  2. BiH talenat Edin Hasanović, perspektivni glumac iz Njemačke i dobitnik ovogodišnje Zlatne kamere u Berlinu, uzet je kao primjer uspješnih ličnosti iz BiH koji su prošli kroz istu sudbinu kao i polaznici, ostavši jako rano bez oca. Njegova životna putanja, borba, te briga o majci nisu mu dali da poklekne već naprotiv, nastavi sa životom uz maksimalan trud i zalaganje, doprinoseći kućnom budžetu kao mlad kroz glumu (posao koji voli). Polaznici su ovom prilikom čestitali Edinu na uspjehu uz selame i poruku “Puno sreće dalje”.

Gost predavač Adnan Ferić je mladi ekonomista sa dva završena magistarska studija na Ekonomskom fakultetu. Radi kao Marketing menadžer i grafički dizajner u stranoj firmi iz Čikaga (USA) Inventous. Od malih nogu samostalno zarađuje i doprinosi vlastitom i kućnom budžetu, a njegova tajna leži primarno u volontiranju. Njegov moto je da (za)radis iz ljubavi (ne zbog tuđih očekivanja, standarda i slično).

Iako je rano ostao bez oca, nije se predao niti dozvolio da ga neko omalovažava, žali i  podcjenjuje. Svoje prve poslovne korake je dva puta promišljao, jer je znao da će ga mlađi brat Anel slijediti u istom. Naveo je i nekoliko primjera o onome što drugi zovu “srećom” a on “nafakom”, te važnosti halal zarade.

Treća radionica je uključivala grupni rad i razradu posla (mjesto, reklama, ciljna grupa, trošak, zarada, koncept gratis dijela proizvoda/usluge i definisanje rezervnog posla).

Jedan od učesnika iz pobjedničke ekipe je osvojio mjesec dana volontiranja u Udruženju doktora medicine, uz džeparac od 50,00KM i potvrdu o volontiranju za prilaganje u CV. Dodatno su svi dobili priliku za besplatne konsalting usluge za pokretanje malih biznisa u trajanju od mjesec dana.

Cilj seminara je bio ohrabriti mlade na izbor posla i akciju.

Neke od tema uz mnogo praktičnih primjera, su bile:

–          Sposobnosti, alternative i odluka

–          Prepreke ili privremene situacije

–          Važnost volontiranja

–          “Positive story telling” efekat

–          Koncept “Get used to it”

–          Sedam doza (sposobnosti, samopouzdanja, opšteg znanja, kreativnosti, usavršavanja, društvenosti i optimizma)